Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

11 Kasım 2013 Pazartesi

Kıbrıs tatlısı

Kıbrıs tatlısı nasıl yapılır?
Kıbrıs tatlısı tarifi
Kıbrıs tatlısı ( Rum tatlısı )

      Merhaba sevgili okuyucum,sizlere inanılmaz lezzetli bir tarifim var.Bu tarifi geçen sene takipçilerimden sevgili Hülya Lezzetli eller adlı sayfamda paylaşmıştı, taa o zamanlar deneyip bayılmıştım tadına ama fotoğrafını çekip tarifini yayınlamak bu güne kısmet oldu :) Şeker oranı çok fazlaydı bana göre,ben şekeri azaltarak yaptım ve  yazdım siz yinede damak tadınıza göre hazırlayabilirsiniz..

                                                                                                                                           
Kıbrıs tatlısı için gerekli malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağından iki parmak eksik ayçiçek yağı
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
Kreması için
  • 1 lt süt
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
                                                                                                       
Kıbrıs tatlısı nasıl yapılır?
Kıbrıs tatlısı tarifi
Rum tatlısı

Öncelikle şerbeti hazırlamak gerekiyor .Su ve şeker tencereye alınır orta ateşte 10 dakika kaynatılır soğuması için bir kenara alınır.Ardından derin bir kaba toz şeker ve yumurtalar alınır ister elde ister mikserle 5 dakika çırpılır ve diğer kalan malzemelerde eklenerek  hepsi birlikte çırpılarak kek hamuru hazır edilir.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıp içi pişene kadar fırında tutulur.Pişen kek ılındıktan sonra soğuyan şerbet üzerine dökülür ve şerbeti çektirilir.Bir tencereye krema malzemeleri alınır ve kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirilir ve soğumaya bırakılır.Soğuyan kremaya bir paket toz kremşanti dökülür hepsi birlikte iyice çırpılır.Hazır olan kremayı şerbetli kekin üzerine döküp iyice yayılır.Üzeri hindistan cevizi ve cevizle süslenir ve servise hazır edilir...


                                                                    AFİYET OLSUN  

19 yorum:

  1. yine süper bir görüntü tadına bakmadan bile hiç birşey demiyorum eminim yiyenler parmaklarınıda yemişlerdir afiyet olsun eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,cım malzemeler güzel olunca lezzet kaçınılmaz oluyor :) çok teşekkür ederim eksik olma..

      Sil
    2. harıka oluyor tadı tek kelımeyleee

      Sil
  2. Fotoğraf,sunum,tarif yine on numara ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suna hanım çok teşekkür ederim eksik olmayınız :) Sevgilerimle..

      Sil
  3. Hindisan cevizi icinemi ustunemi

    YanıtlaSil
  4. Sevgili adsız,içine 1 su bardağı Hindistan cevizi koyuluyor ve üzerini süslemek içinde yarım çay bardağı kadar yine Hindistan cevizi kullanılıyor..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba hangi boy kalıp kullandınız?

    Hacer Safter

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacer hanım merhaba,25 cm kalıp kullandım ben sizler ister kare veya dikdörtgen borcam veya başka kalıp kullanabilirsiniz..

      Sil
  6. Goruntu dergi kapagi gibi mutissss facede gorup geldimm:)

    YanıtlaSil
  7. harika bir tatlı harika görüntü ellerinize sağlık.
    blogunuzu beğenerek takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hindistan cevizi icine mi un yerine sadece galeta unu mu dilek hanim

    YanıtlaSil
  9. dilek hnmm bu nasıl bir görsel şölennn sunum zaten her tarifte olduğu gibi harika eline sağlık gel beni ye diyor valla dilek hnm 1 su bardağı nişasta kremada topaklanma yapmıyormu miktarından dolayı merak ettim sıradaki tariflerini dört gözle bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bılırım bu tatlıya bıraz aşamalı ama sonuc harıka ellerıne sağlık nar da yakısmıs ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  11. sevgili bakır tencerem,enfess görünüyor tatlınız elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Dendim üzgünüm galeta unun verdiği tuz tadı beni rahatsiz etti . pandispanya pişirip şerbet dökülse kremayla daha lezzetli olur .emeğinize sağlik...

    YanıtlaSil
  13. Görüntüsüne bayildim ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
    Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Kıbrıs Tatlısı Tarifi
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme