Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

16 Ekim 2013 Çarşamba

Portakallı sultan tatlısı

Portakallı sultan tatlısı nasıl yapılır?
Portakallı sultan tatlısı tarifi
Sultan tatlısı


Merhaba sevgili okuyucum,arkadaşım,takipçim..Dünyanın dört bir yanında yaşayan bütün İslam aleminin ve bütün Müslüman kardeşlerimin bayramını tebrik ederim.Ben bayram tatlısı yapmakta biraz geciktim arefe günü balkon yıkarken belimi incittim ve bayramın birinci günü  hep yattım bugün çok şükür daha iyiyim kalkıp hemen işe giriştim pratik ve lezzetli bir tatlı yaptım.Bayram tatlısız olmaz öyle değilmi :) Tarif çok basit her zaman yaptığım şeker pare tarifime biraz haşhaş ve cevizle değişik bir şekil verdim hamurun içine de portakal kabuğu rendesi ekledim inanılmaz bir tat ve mis gibi koku sizi bekliyor kağıt ve kaleminizi alıp tarifi not edin derim.Sağlık ve afiyet diliyorum Rabbim hayırlarımızı ibadetlerimizi kabul etsin nice bayramlara beraber erişmek dileği ile sevgilerimle..

Portakallı sultan tatlısı için gerekli malzemeler

  • 1 paket yumuşak tereyağı veya margarin ( 250 gr )
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 portakalın suyu ve kabuğu
  • 3 su bardağı dolusu un
Üzeri için
  • Ceviz
  • Siyah haşhaş tohumu

Şerbeti için
  • 4 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker  

Portakallı sultan tatlısı nasıl yapılır?
Portakallı sultan tatlısı tarifi
Sultan tatlısı

Tencereye su, şeker ve 1 adet portakalın suyu alınarak kıvam alana kadar orta ateşte yaklaşık 1 saat kadar kaynatılır.

    Derin bir kap içerisinde bütün malzemeler birleştirilir.1 portakal kabuğunun rendesi hamura eklenir.Suyu sıkılır ve şerbeti için ayrılır.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içinde yuvarlanır.Bir kaseye siyah haşhaş tohumu koyulur.Hamur parçalarının kenarları haşhaş tohumuna bulanır ve tepsiye dizilir.En üstlerine hafif bastırılarak yarım ceviz koyulur.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.Önceden hazırlanmış olan ılık şerbet fırından çıkan tatlılara dökülür.25 dk kadar şerbet içerisinde bekleterek şerbeti iyice çekmesi sağlanır.

AFİYET OLSUN..


2 yorum:

  1. suna şimşek17 Ekim 2013 01:35

    bu sabah yaptım harika oldu,tarif için çok teşekkürler :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Suna hanım beğenmenize sevindim sizinde ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme